Loading...
CenyPrace wykończeniowe

Meble do biura rachunkowego – jakie wybrać?

Meble do biura rachunkowego - jakie wybrać?

Biuro rachunkowe to miejsce, które kojarzy się z szeroko pojętymi finansami związanymi z firmami. W związku z tym wielu właścicieli czy pracowników skupia się na podstawowych obowiązkach dotyczących m.in. księgowania operacji gospodarczych, czy dokonywania rozliczeń z instytucjami publicznymi. Oczywiście, to zrozumiałe. Pośród tego pamiętaj, że praca w biurze rachunkowym ma charakter typowo biurowy z elementami obsługi klientów. To jednocześnie determinuje, aby dużą uwagę zwrócić na aranżację pomieszczenia oraz ergonomię pracy. Jednym z niezwykle ważnych elementów jest wybór odpowiednich mebli do biura rachunkowego. Jak to zrobić? O tym już poniżej.

Komfortowe biurko dla księgowego

Planując aranżację biura rachunkowego, na pierwszym planie powinno pojawić się biurko. Odpowiedni wybór tego mebla ma istotny wpływ na komfort pracy, a co za tym idzie, na efektywność wykonywanych zadań. Biurko dla księgowego powinno być zarówno eleganckie, jak i funkcjonalne. Wybierając odpowiedni produkt, musisz m.in. zwrócić uwagę na to, aby było wykonane z wysokiej jakości materiałów. Ze względu na stopień eksploatacji, warto postawić na rozwiązania, które będą służyły na lata. Przykładowo, bardzo dobrym rozwiązaniem będą biurka wykonane z litego drewna, które nie tylko charakteryzują się optymalną wytrzymałością, ale też pozytywnie wpływają na wygląd biura rachunkowego. Jeżeli jednak chcesz optymalizować koszty, to dobrą alternatywą będzie np. biurko z fornirowanej płyty MDF. Z kolei, jeżeli chodzi o ergonomię, pamiętaj, że biurko powinno mieć odpowiednie wymiary, a także optymalną wysokość. Dobrze, jeżeli blat będzie regulowany. Nie bez znaczenia są również udogodnienia w postaci przepustów na kable oraz innych elementów ułatwiających codzienną pracę z dokumentami.

Wygodne krzesło to podstawa

Kolejnym, niezwykle ważnym elementem wyposażenia biura rachunkowego, jest krzesło. Wydaje się, że w hierarchii można je postawić na równi z biurkiem. Odpowiednie krzesło nie tylko zadba o zdrowie Twojego kręgosłupa, ale także w istotny sposób wpłynie na komfort pracy. Wybierając konkretny produkt, zwróć uwagę na to, czy fotel posiada regulację wysokości oraz kąta nachylenia. Dzięki takim funkcjom będzie uniwersalny, a co za tym idzie, zapewni wygodę wielu osobom, bez względu na wzrost, płeć czy wiek.

Meble jako element profesjonalizmu

Wyposażenie biura rachunkowego to nie tylko komputery, biurka i krzesła. To również meble w postaci szaf czy regałów. To właśnie tutaj właściciele czy pracownicy przechowują różnorodne dokumenty. W związku z tym niezwykle ważna jest ich trwałość, a także wygląd, który nadaje styl pomieszczeniu.

Do wyboru masz dwa podstawowe style biura rachunkowego: klasyczny oraz nowoczesny. Ten pierwszy ma za zadanie wprowadzić nutę powagi do Twojego biura rachunkowego. Meble charakteryzują się typowymi przetłoczeniami i ozdobami, a także stonowanymi, najczęściej ciemnymi kolorami. Z kolei styl nowoczesny jest z reguły minimalistyczny, aczkolwiek nadal elegancki. Niemniej, niezależnie na jaki wybór się zdecydujesz, pamiętaj, aby kolorystyka i stylistyka mebli były zachowane w jednej aranżacji. Dzięki temu pomieszczenie będzie odbierane przez klientów jako profesjonalne, godne zaufania.

Cechy charakterystyczne mebli do biura rachunkowego

Meble do biura rachunkowego powinny charakteryzować się kilkoma funkcjonalnościami. Poza ich wyglądem musisz pamiętać o tym, że jest to wyposażenie, które powinno być praktyczne. Z racji tego, że w biurze księgowym masz do czynienia ze sporą ilością dokumentów, meble powinny zapewniać sporą powierzchnię do przechowywania. Poza tym dobrze, jeżeli będą wyposażone we wszelkiego rodzaju półki czy przegródki, które pozwolą Ci szybko odnaleźć konkretny dokument, teczkę czy segregator. Ponadto nie zapominaj o bezpieczeństwie. Wiele danych, które przechowujesz lub będziesz przechowywał, to dane poufne, do których dostęp powinny mieć tylko osoby upoważnione. Dlatego zadbaj o to, aby szafki były przeszklone lub posiadały drzwiczki, a także zamki.

Zwróć uwagę na przestrzeń dla klienta

Niejednokrotnie zdarza się tak, że w biurze rachunkowym znajduje się poczekalnia. To właśnie tu będą przebywali Twoi klienci w momencie, gdy np. będziesz obsługiwał inną osobę. Taka przestrzeń dla klienta również powinna być zaplanowana w odpowiedni sposób. Chodzi tu przede wszystkim o wystrój, który nada pomieszczeniu profesjonalizmu, jakiego wymaga się od biura rachunkowego. Dobrze, jeżeli szeroko pojęty design będzie współgrał z wnętrzem Twojego biura rachunkowego.

Czym kierować się wybierając meble do biura rachunkowego?

Podsumowując dotychczasowe wskazówki, można powiedzieć, że istnieje kilka elementów, którymi musisz kierować się podczas wyboru mebli do biura rachunkowego. Przede wszystkim zwróć uwagę na:

  • Ergonomię zarówno w zakresie stanowisk pracy, jak i pomieszczenia jako całokształtu. Pamiętaj, że biuro rachunkowe wiąże się w dużej mierze z pracą siedzącą, dlatego dobrze zawczasu zadbać o zakup odpowiedniego wyposażenia, w szczególności biurek czy krzeseł;
  • Funkcjonalność — łatwość odnajdywania dokumentów czy duża powierzchnia do ich przechowywania to podstawa. Zadbaj o to, aby szafki posiadały przemyślany układ półek, a zarazem były pojemne;
  • Bezpieczeństwo — pamiętaj, że polskie prawo nakłada na Ciebie wiele obowiązków, w tym związanych z ochroną danych osobowych. W związku z tym wszelkiego rodzaju meble, takie jak biurka z szufladami czy szafki powinny być chronione, np. za pomocą zamków.